Monday, August 23, 2010

Greetings and Goodbyes

I've been translating some things to Dutch for LingQ, and although you still can't study them on LingQ, and I don't have audio yet, here's 'Greetings and Goodbyes'. You can find the original English lessons at LingQ, but if you don't want to sign up or want everything in one easy to read file, just ask me and I'll upload them. I'll update this when I have audio. (If you're Dutch and would like to help me with the recordings pleaaase tell me, I can't record all the voices on my own, unless I would do like a squeeky and a low voice and that would be very weird, haha. Oh and if you have suggestions or if I made mistakes, tell me too). Also, I'm not veeery happy with it because I feel like it's translated way too literally sometimes, but it kind of needs to be a literal translation.. 'Eating Out' and 'Who is she' are better though, I promise.

(edit: I got the English text by clicking 'next lesson in collection' at each lesson, but apparently the collection has some problems with that, with Eating Out it missed 3 lessons, with Greetings and Goodbyes it missed 1, I added it now. So I would recommend clicking 'go to collection' and manually looking for the next one.)

Mensen ontmoeten.

Goedemorgen.
Goedenavond.
Goedenacht.
Tot ziens.
Hallo. Hoe gaat het?
Met mij gaat het goed, dank je. En met jou?
Heel goed, dank je.
Hoe heet je?
Ik heet Jan. Hoe heet jij?
Ik heet Marie.

Hoi. Hoe gaat het?
Het gaat goed. Met jou?
Het gaat prima, dank je.
Hoe was je weekend?
Oh, geweldig, dank je.

Pardon, ben jij Peter?
Nee, ik ben niet Peter.
Pardon, ben jij Suzan?
Nee, ik ben niet Suzan.
Het spijt me.

Pardon, ben jij George?
Ja, ik ben George. Ben jij Anne?
Ja. Aangenaam kennis te maken.
Je bent een vriendin van mijn zus.
Ja, dat ben ik. Hoe gaat het met je zus?
Het gaat goed met haar. Dank je.

Hoi. Mijn naam is Peter.
Sorry. Kunt u dat langzaam herhalen?
Hoi Mijn naam is Peter.
Oh. Mijn naam is Anne. Ik ben blij je te ontmoeten.
Spreek je Nederlands?
Ja ik spreek Nederlands, maar een beetje.
Je spreekt goed Nederlands.
Dankjewel.

Is dit je vriendin?
Ja, zij is mijn vriendin.
Hoe heet ze?
Ze heet Marie.
Is dit haar boek?
Nee, het is mijn boek. Het is van mij.
Ik dacht dat het van jou was.
Er zijn nog wat meer boeken hier. Van wie zijn ze?
Ze zijn allemaal onze boeken, van mij en van mijn zus.

Waar ga je heen?
Ik ga naar huis. Waar ga jij heen?
Ik ga naar de winkel.
Hoe ver is de winkel?
Het is niet ver. Ik ga melk kopen.
Koop alsjeblieft ook wat melk voor mij. We hebben geen melk meer thuis.

Geef me alsjeblieft mijn jas.
Waar is je jas?
Hij is op de stoel naast de tafel.
Is dit jouw jas?
Ja, dat is mijn jas, de groene naast de blauwe.
Dat is een mooie jas.
Ik heb een blauwe jas. Hij staat goed bij mijn blauwe hoed.

No comments:

Post a Comment